Klachtenregeling

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

U kunt uw klacht aan ons kenbaar maken door het klachtenformulier op de website in te vullen. Dit formulier is ook te verkrijgen aan de balie. Nadat wij het ingevulde formulier hebben ontvangen zullen wij dit middels een e-mail aan u bevestiging. Daarna zal onze klachtenfunctionaris, Margo Windhausen, contact met u opnemen. Zij nodigt u uit voor een gesprek. Nadat u uw klacht heeft kunnen toelichten zullen wij deze behandelen en onderzoeken. Na maximaal 6 weken krijgt u een reactie mail waarin staat hoe wij de klacht hebben afgehandeld.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Klachtenformulier

Naam(Vereist)
Adres
Ga naar de inhoud